Friday, April 10, 2009

Påskens budskapt

Påsken har for meg personlig blitt mer og mer betydelsefull de senaste åren. Påsken har alltid varit betydelsefull, men att uppmærksamma påskens innehåll har førdjupat min førståelse av det som hænde under påsken i Jerusalem før snart 2000 år tillbaka.

Att fira påsk på Livets Ord ær fantastisk hærligt. Det ær (och borde vara) ett av årets højdpunkter. I år predikade Joakim Lundqvist på skærtorsdag kvæll. Ett fantastisk budskap om Jesus som i Getsemane tog på sig all synd.

Jag predikade sjælv igår på långfredagens møte om att "Se på Lammet!". I min predikan føljde vi Jesus och det som hænde under fredagen fram till och med hans død.

Påskens budskap kan ses på tv.livetsord.se

GLAD PÅSK!

Gløm inte att besøka någon kyrka nu på søndag och fira Jesu uppståndelse

1 comment:

  1. Det var relativt lett, selv for meg, å finne fram til møtet deres. Bildene var klare og fine nå.
    Bare synd at lyden er så svak på p.c'en min!
    Tante 41

    ReplyDelete