Saturday, April 25, 2009

Intensivt men harligt

Dagen igar var intensiv(!). Tre lektioner pa bibelskolan och tva moten pa eftermiddagen. Enligt planen skulle jag ocksa haft kvallsmotet, men pastorn i forsamlingen, Leonid Padun, tog motet och jag fick valsignelsen av att for forsta gangen lyssna till honom. Harlig predikan om att Gud ar med oss.

Det har varit mycket speciellt att vara har och uppleva en sadan utgutelse av Guds narvaro i motena och samlingarna. Idag talade jag om hur Gud kallade David och smorde honom med Den Helige Ande.
Motet pa eftermiddagen blev bara helt annorlunda. Det blev ingen predikan. Hundatals ungdomar gensvarade pa en enkel inbjudan om att gora upp synder. En sadan narvaro av Den Helige Ande!!!!! Vi tillbad, sjong i Anden, bad for ungdomar och en sadan ljuvlighet.

Om 1 1/2 timme(kl 20:00) kommer schaforen och hamtar mig till kvallsmotet. Det har pagatt sedan kl 18:00 med lovsangskonsert etc. Mot slutet av kvallen skall pastor Leonid tala kort och leda nattvardsfirande (och det vill jag inte missa!)

Ser fram emot att traffa familjen, brottas med grabbarna, gosa med de minsta och hora vad som har hant under veckan hos de tre storste. Pa mandagen skall jag fortsatta att lagga golv i andra vaningen pa huset.
God bless! -och kom ihag att Jesus har en underbar plan for just dig!!!!!!(oavsatt hur det forflutna har satt ut)

1 comment:

  1. Hei!
    Så fint å lese om det du er med på. Höres helt fantastisk ut! Nå er det sikkert godt å komme hjem å hvile ut i 2. etasje ;)

    Söstera di

    ReplyDelete