Tuesday, November 9, 2010

En ström av liv

Text: Remi Høidahl

En ström av liv från dina sår
Flödar mot mig här jag står
Jag lyfter händer till dig Gud
Jag tror och tar emot just nu

En flod går fram från korsets trä
Den når mig när jag böjer knä
Guds stora nåd översköljer mig
När han tar mig nära sig

Blodet flödar från din öppna sida
För synd och skam du ville lida
I ditt blod jag frälsning har
Jag är ditt barn - du är min Far

Du ropar ut det är fullbordat
Världens synd blir nu försonat
Tack att du i döden går
Fri från synd jag hos dig står

Graven är tom - du lever nu
Jag ger dig allt -det är bara du
Ingen annan jag söker här
Du är den min själ har kär

2 comments:

  1. Fantastisk tekst broder Remi!!!
    Det varmet våre hjerter å lese den!!
    Vi ønsker deg og dine Guds rike velsignelse,
    å hilser med:
    Andre Krønikerbok 7 vers 15 og 16
    Jesaja 40 vers 29
    Jesaja 43 vers 18 og 19

    Hilsen Solveig og Jan Samuel
    fra Norge.

    ReplyDelete