Tuesday, November 23, 2010

Tårer

Av Remi Høidahl

Tårer drypper fra mitt kinn
Hvem kan trøsten bringe inn
Kan den tilgis denne synd
Håpets tråd er veldig tynn

Tårer renner sakte ned
Sorgen svær som blodrød sne
Alene byrden bæres får
Ingen inn i hjertet når

Tårer strømmer heftig fram
Smerten kjennes i min barm
Angrer at jeg gav deg nei
Herre kan du frelse meg

Tårer faller på meg når
Over meg du kjærlig står
Varmt og ømt omsluttes jeg
Når du tar meg inntill deg

Tårer tørkes av deg bort
Når jeg mot deg ondt har gjort
All min synd han renser vekk
Tårer blir til Livets bekk

3 comments:

  1. Hei broder.
    Ble så velsigna av ditt dikt:En strøm av liv,at jeg uten å tenke meg om la det inn på Bloggen min.
    Jeg beklager broder!Jeg skulle jo ha spørt deg om lov først.
    Diktet Tårer gikk rett i hjertet mitt når jeg leste det.Helt fantastisk!!
    Ingen tvil om at dette kommer fra Jesus.
    Kan jeg bruke dine dikt?
    Hilsen med Guds rike velsignelse fra
    Jan Samuel.

    ReplyDelete
  2. Det går bra !

    En regel er jo at man alltid skal oppgi kilden til den/det man siterer....
    Gjör man det er det jo helt ok. :-)
    /Remi

    ReplyDelete
  3. Tusen hjertelig takk broder!!
    Det står at teksten er din.
    Hilser deg og dine med:
    SALME 91 VERS 4 og vers 11
    LUKAS 1 VERS 37
    Hils så varmt til Gun-Britt og Harry Andersson
    når du treffer de.Gud har lagt dem på våre hjerter.
    Hilsen Jan Samuel.

    ReplyDelete