Friday, March 6, 2009

En nykter trosrörelse

Det är med glädje och stolthet att jag tillhör trosrörelsen. Det är det många grunder till. Det senaste som glädjer mig är det uttalandet och den övereskommelse som predikanterne inom trosrörelsens predikantorganisation (TRPO) har tagit att framhålla och själv leva helnyktra.

Alkoholen gör så mycke skada. Den förstör så många liv. Den skapar en enorm ångest. Den river familjer sönder. Den plågar kvinnor och barn. Den gör många fattiga. Och i solidaritet till alla dessa kvinnor och barn och män som plågas och förslavas av alkoholen är det med glädje att jag själv också skriver under på denna skrivelsen. Les mer här.

Låt oss skapa alkoholfria zoner, platser dit alla kan komma och känna sig trygga - även de som är f.d. alkolister.

Ett fyrfalligt leva för nykterheten!
Hurra!
Hurra!
Hurra!
Hurra!

5 comments:

  1. Hej Pastor Remi!
    Gud välsigne och bevara trorörelser! Det är så viktigt att vi lyfter upp alkohol problematiken och dess frågor,det är inte ofta man pratar om det!Det är så många som lider av den sjukdomen i vårt samhälle,inte minst ungdomar!Sedan finns det som kallas medberoende(alla nära och kära)som lider lika mycket!Men det finns en som kan bota dem! Jesus Kristus
    Blessings Mvh Mikael

    ReplyDelete
  2. Hej Mikael!
    Ja och amen! Jesus kan verkligen bota och befria!

    Våra skandinaviska lænder har en mørk historia nær det kommer till alkohol-kultur. Men många har genom tron på Jesus fått hjælp att komma ut ur alkoholens grepp. Vissa væckelser torrlade stora områder i Sverige, speciellt på 1800-talet. Det behøvs åter igen att predikas att Jesus befriar från alkoholens grepp. Och om vi skall predika detta och om våra førsamlingar skall vara en plats dær f.d. alkoholister skall kunna dela gemenskapen med sina syskon, måste førsamlingarna vara alkoholfria zoner.

    ReplyDelete
  3. Ni är föredömen!
    /Bästa sorten, Olle
    http://bastasorten.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Alkhol är livet... utan alkohol vore jag en ensam tråkig människa med alkohol blir jag en glad social människa som kan umgås och prata med andra glada sociala människor utan att behöva gömma mig bakom min mask underbart

    ReplyDelete
  5. Hej anonymus!
    Det som är bättre är att slänga hela masken. Jesus Kristus hjälper dig att hitta dig själv, hjälper dig att vara dig själv utan rus och stimuli.

    Jesus är livet! Med honom behöver jag ingen mask! Underbart...

    Glada, rus- och mask-fria hälsningar
    Remi

    ReplyDelete