Tuesday, March 3, 2009

Løvsanger og lovsanger


I mitt forrige innlegg lykkedes jeg med å skrive lövsanger isteden for lovsanger. Det fikk meg till å tenke noen tanker runt denne lille fuglen. Løvsangeren er som sagt en ganske liten fugl, men den er utrolig vakker. Som ung tenåring var jeg med å ringmerket fugler på Akerøya i Oslofjorden på selveste 17 mai!!! Da er man interessert....

Men det har ikke blitt så mye ornitologi for meg de seneste årene, men interessen for fugler og natur er fortsatt stor. Spesiellt elsker jeg skogen. Der finner jeg en slik ro og stillhet som er ubeskrivlig. Når jeg går gjennom en barskog og nesen fylles av barlukten får jeg fantastiske flash-backs fra barndommen. Det er som om jeg er tilbake i Kjølbergskogen eller Visurskogen hjemme i Fredrikstad på nytt igjen. Utrolig hvordan lukter kan ta en tilbake til barndommens plasser og hendelser.



1 comment:

  1. Ja, de som leser bloggen din lærer både om himmel og jord.

    Kong Sverre

    ReplyDelete