Wednesday, September 15, 2010

Intensiv høst i Norge

Det er en stor glede for meg at det innfor denne høsten har åpnet seg en mulighet å kunne reise intensivt mot Norge. Fram til begynnelsen av desember kommer jeg nesten hver helg å befinne meg i et eller annet sted i Norge.
Jeg har i to års tid ønsket å kunne reise mer mot Norge. I fjor forsøkte jeg få til det men opplevde ikke at tiden var inne.
Prekenturene kommer til å fortsette også under våren, men ikke fullt så intensivt som under høsten.

Første stopp var Tønsberg - Norges eldste by. Pastorsparet i menigheten Frisk, Per Christian og Tone-Lise Gustavsen, tok imot meg og Harald Høidahl(som ledet lovsangen under helgen). Det var seminar under dagen på lørdagen, ungdomsmøte på kvelden og gudstjeneste på søndag formiddag. Spesielt herlig var det å preke på lødrag kveld. Menighetens ungdommer hadde alle invitert med seg en ikke-kristen venn. Å dele evangeliet med disse ungdommene var fantastisk! Sååå åpent, sååå mottaglige. Ei jente kom på eget initiativ tilbake tidlig neste morgen på søndagsgudstjenesten. Ei annen jente sa til en av lederne etter lørdagkveldens møte at "jeg tror jeg skal begynne å vanke her..."
Om dette jeg opplevde i mitt møte med disse ikke-kristne ungdommene er representativt for landet - da står vi infor en gigantisk ungdomsvekkelse i årene som kommer. Jeg har aldrig noen gang opplevd en slik åpenhet og mottaglighet for evangeliet i Skandinavia. Det fanns ingen tegn til opposisjon eller reservasjon i deres ansikter mens jeg talte.

Senere, 15-17 oktober, skal jeg tilbake til Tønsberg. Fredag den 15/10 kommer de fleste menighetenes ungdomsgrupper sammen for et stort felleskristet ungdomsmøte. Harald Høidahl m/band kommer å lede lovsangen. På lørdagen samles ungdomsledere til leder-seminar m/lunch. Jeg gleder meg enormt mye til å treffe både ungdommene, men også ungdomslederne som gjør en sååå viktig innsats inn i tenåringenes liv.
Gud velsigne alle ungdomsledere!!!!

No comments:

Post a Comment