Thursday, June 25, 2009

Positiva toner

Det glädjer mig enormt att läsa alla rapporter från de olika konferenser som just nu pågår runt om i Sverige. Den positiva tonen, glädjen över det Gud gör och en tro på framtiden tycks prägla konferenserna. Jag tror detta uttrycker det som Gud håller på att göra bland sitt folk över hela landet och i alla sammanhang. Något nytt växer fram i församlingarna och kyrkorna i Sverige. En ny iver för Jesus och tro på framtiden kommer att skapa en ny evangelisationsiver. Det svenska folket hungrar efter mening med livet. En ekonomi som skakar, en värld som är i förändring skapar behovet av en djupare förankring. Kyrkan, Kristi Kropp, har en storhetstid framför sig. Om vi står tillsammans kan vi se oanade saker hända framöver.
Gud välsigne Sverige!

4 comments:

  1. Hej Remi Hoidahl!
    Jag hittade din blogg när jag googlade.

    Jag skulle vilja rekommendera sidan www.netzarim.co.il ; som innehåller forskning om Ribi Yehoshua (Messias) från Nasaret och hans undervisning..

    Allt gott,Mvh Anders Branderud

    ReplyDelete
  2. Remi skriv lite mer!!! Du som har så mycket att ge...

    ReplyDelete
  3. Gud vill nu komma för fullt med uppenbarelsen om det nya förbundet och nåden. Det har varit en osalig blandning av lag och nåd i karismatiska sammanhang i Sverige. Hagar är nu på väg att kastas ut. Hoppas att du, Reimi, är med på tåget...:-)

    ReplyDelete