Monday, January 11, 2010

En ny tid över Sverige

Hej alla blogg-vänner!
Är nu tillbaka efter en liten paus.

När vi klev över tolv-strecket den 31 december kom direkt dessa ord till mig för det kommande året och decenniet: "Det kommere att bli ett år och deccenium av mycket frukt." Jag tror på en ny tid över Sverige. Även om det är allvarliga tider, förfall både när det kommer till lära och etik/moral inom Kyrkan tror jag inte Gud har ramlat av tronen eller åkt på semester i frustrerad hopplöshet över situationen i Sverige och Skandinavien.

Jag är övertygad om att Gud har överaskningar på lager. Jag är obotlig optimist i min tro på att Gud har besökelse och Andeutgutelse i förvar för oss. Inte utan motstånd och förföljelse - men en besökelse från himmelen väntar nog på oss. Låt oss i tro, med ödmjukhet och stor hunger springa in i framtiden. Det bästa ligger framför oss!!

No comments:

Post a Comment