Wednesday, December 17, 2008

Hunger efter tro

Förtio pastorer och ledare samlas tio dagar varje månad på Ribbingebäck till teologiska och praktiska studier, inspiration och trosundervisning, och regelbundna bönesamlingar och mycket gemenskap samt mycket god mat. Jag pratar självklart om Livets Ords "Nordiska Pastorskurs.

Jag undervisade om "Bön" på lördagen och påbörjade ämnet om "Tro" på måndag och tisdag. Jag måste säga att jag blev paff och mycket överaskad av den enorma hungern jag mötte. Totalt tre dagar och arton lektioner där Guds ande var utguten från första minut. Det var så lätt att undervisa. Öppenheten och hungern fullständigt överumlade mig. Den helige ande var stärkt utgjuten och betjänade många i undervisningen. Under näst sista lektionen under lördagen var atmosfären elektrifierad. De sista delen av lektionen bad vi och ropade till Gud och den helige Ande berörde, betjänade och talade rakt in i många ledares liv. Vitnesbörden om vad Gud hade gjort var många. (Jag har inte upplevde något liknande på sex år. Senaste gången var vid min första resa till Indien då jag undervisade på en bibelskola i Dehli. )

Trons Ande upplivad oss alla. Gud är fortfarande på tronen! Gud gör fortfarande under! Och fortfarande är det så at tron övervinner världen och förlöser Guds kraft! Låt trons Ord ljuda över Skandinavien som aldrig förr! Hungern efter tro är större än någonsin. Längtan efter att leva ett verkligt och övernaturligt kristetliv är påtaglig. Kan vi ge detta till den unga generationen kommer de att gensvara. Och de kommer att ta evangelium i Andens kraft till Europa!

3 comments:

  1. Sluta fjäska för Ulf på ulfekman.nu. Patetiskt

    ReplyDelete
  2. Jag vet inte om det är en skandinavisk grej att vara livrädd för att uttrycka tacksamhet. Vi kanske lever på en kulturell tundra där permafrosten fortfarande råder i våra själar. När blev det fel att uttrycka tacksamhet? När blev det fel att berätta för andra vad någon har betydd? Nej, att tala om fjeskande blir trångt, småligt och pinsamt. Skillnaden mellan fjesk och tacksamhet avgörs bara av hjärtat och motivet till den som uttrycker detta. Att påstå att något är fjesk kräver innsikt i någon annans själ eller vetskap om ett dålt motiv.
    Att trosbudskapet har förvandlat mig vet jag. Att Ulf Ekman har varit instrumental för detta budskapet i Skandinavien är väl utanför all tvivel. Och att han har fått betala ett högt pris i form av förföljelse är ingen hemmlighet. Det var detta jag ville uttrycka min tacksamhet över.
    Åter igen, tack till Ulf Ekman för att han var villig att ta fighten, smäleken och påhoppen från media för att föra ut trosbudskapet.

    ReplyDelete
  3. Tack Remi för din andesmorda undervisning på Bibelskolan, du är en verklig inspiration.
    Ps. Vad skönt det är att få uttrycka sin tacksamhet när man blivit välsignad av någon!!! ds.

    ReplyDelete