Monday, December 1, 2008

Bibelskole - 10 år på et år

Under et bibelskoleår kan Gud gjöre så mye i et menneske. Sev gikk jeg på Livets Ord Bibelcenter leseåret 93/94. Det var et intensivt år, men med mange minner, opplevelser og ikke minst en kontinuerlig formingsprosess. för skoleåret startet var min bönn til Gud: "Lär meg å be og lär meg å tro!" Når jeg ser tilbake er det ingen tvil om at Gud hörte min bönn. Troens Ånd og bönnens Ånd kom på mitt liv med en ny og forsterket dimensjon.

Å eie privilegiet å väre bibellärer ved samme bibelskole og få se elever möte Gud, bli forvandlet og formes til sterke kristne er stort. Men dt er egentlig ikke så merklig. Under et år på bibelskole får Gud tid til å gå på dypet, svakheter i personligheten presses til overflaten og Den Hellige Ånd kommer til i elevenes liv som Han vanligvis ikke får. Men mest av allt får elevene del av Guds Ord, Guds Ord, Guds Ord og Guds Ord... Tre leksjoner hver dag, fem dager i uka i 9 måneder. Jeg regnet ut at et år på bibelskole tilsvarte ca 10 år med trofast mötegang om man går på et söndagsmöte i uka mint 45 söndager i året. Under de 10 årene kommer pastorn aldrig til å kunne beröre de sentrale emnene så på dypet og med den bredden som et bibelskoleår gir. Mellom 15-21 leksjoner i hvert emne gir en stabil og solid grund med bibelkunnskap. At man i tillegg undervises av erfarne lärere som deler med seg av sitt liv gjör undervisningen helt unik.

Velkommen til Livets Ord Bibelcenter (LOBC) og opplev selv hva det innebärer å gå på bibelskole!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment