Monday, December 8, 2008

Mättad av Guds närvaro

Att vara kristen är et privilegium. Jag har blivit benådad. Jag har fått syndernas förlåtelse. Jag har blivit frikänd av Gud. Detta beror inte på mig själv, mina handlingar eller prestationer - utan enbart på Guds godhet och nåd!!!!!! På grund av denna frälsande nåd kan vi också komma till Gud, umgås med Gud och bli mättad av hans närvaro.

Jag har undervisat på bibelskoaln idag - och det är alltid såååå roligt. För bibelskoleeleverna och andra har vi också en böneskola. Efter bibelskolan har vi en 30 minuters paus innan vi samlas och ber en timmes tid. Idag bad vi för de som längtade efter ett djupare och rikare liv i den helige Ande. Guds närvaro fyllde rummet. Atmosfären var så laddad med "himmelen". Efter att allt var slut satt vi bara kvar och njöt av den himmelska närvaron. Det var helt underbart!

Livet i och med den helige Ande är på riktigt. Det är inget lossas-liv eller pseudo-liv. Den helige Ande bor i oss, fyller oss och leder våra steg. Dag efter dag leds vi av honom in i Herrens närvaro. Att höra honom tala, att bli uppfyld av honom och att mer och mer lära känna honom, Den helige Ande eller Hjälparen, det är själva meningen med livet. Allt annat vi gör utgår från detta.

1 comment:

  1. Amen, kan inte göra annat än att hålla med dig :)

    ReplyDelete