Sunday, December 28, 2008

På "tur" i skogen

Idag gick vi en tur i skogen. Det var en favoritsysselsättning som barn. Jag har alltid älskat skogen. Tystnaden är fantastisk. Hela min själ varvar ned och jag är tillaka i den lilla skogen bakom vårt hus i Norge. Skogen var liten och hette "Kjølberg skogen". Minnerna är många. När jag idag morse såg en räv ute på fältet, kom jag ihåg mitt första möte med en räv i skogen. Jag var ensam ute i skogen och bara gick omkring. Jag lämnade stigen och tog mig fram genom en tät snårskog. Plötseligen kom jag till en öppning och vid foten av en stor tall låg en liten rävunge och vilade eller sov. Den låg bara tio meter framför mig. Jag gick närmre och med ett vaknade den och vi stirrade på varandra i två sekunder innan den försvann som ett skott in i skogen.

Skogen är en ljuvlig plats.
Välkommen att upptäcka den...

No comments:

Post a Comment