Thursday, February 5, 2009

Jesus gör under idag! Låt oss få höra...

I Norge har det den senaste tiden varit mycket uppmärksamhet runt den såkallade "snåsamannen", en man med såkallade helande förmågor och synskhet. Det blev ett stort ståhej då hälsoministern i Norge, Bjarne Håkon Hanssen, gick ut och sa att hans son hade blivit helad efter kontakt med "Snåsamannen" eller Joralf Gjerstad, som är hans riktiga namn. Men att Gjerstad har upplevd en sådan popularitet och enorm tillströmning av folk, berättar om hungern i folket efter hjälp - också när skolmedicinen eller avancerad teknologi inte räcker till.

Min fråga är: Vart är kyrkan? Vart är predikanterna? Vart är de troende? Eller man skulle kunna fråga: Vart är vittnesbörden? Vart är berättelserna om vad Jesus har gjort? For det är självklart så att Jesus inte bara gjorde under. Han GÖR under -idag!!!!!

Namnet Jesus har inte förlorat sin kraft!
Den Helige Ande har inte lämnat jorden!
Inget i Guds Ord har blivit förvisat till historiens skräpkammare!

Om Guds Ord gäller, om Den Helige Ande fortfarande vakar och verkar över sitt Ord och om namnet Jesus fortfarande är över alla andra namn - då borde vi erbjuda detta för våra medmänniskor runt omkring oss. Ingen blir arga eller sura för att man erbjuder att hjälpa. Om du erbjuder dina förböner för sjuka kommer de allra flesta att varmt tacka ja. Vi behöver inte känna någon press på att få till ett helande. Det är inte vi som helar. Jesus är läkaren och kraften kommer från Den Helige Ande. Om inget skulle hända har ingen skada skett. Du har visat omsorg, du har burit en annan människa fram för Gud i bön och Den Helige Ande har verkat på något sätt i den människan. Men om vi ber är ju risken överhängande att Gud svarar. Möjligheten för att något skulle kunna ske är faktisk stor - vi har ju med Gud att göra...

Jag glömmer aldrig mitt första helande. Jag var 11 år gammal och följde med mina föräldrar till Oslo för att lyssna till Pastor Yonggi Cho. I slutet av mötet bad han en allmän bön för sjuka. Jag var jätte-förkyld och näsan var helt tät. Jag kunde inte andas alls igenom den. När han bad blev näsan plötslig varm och allt lossnade och kom ut... Jag hade blivit botad och kunde utan problem andas genom näsan igen.

Ett annat helande som satte djupa spår i mig var när min yngre bror ramlade med ryggen mot ett värmeelement och brände ryggen. Han gråt och skrek av smärta. Uppe på ena axeln var det en stor vätskefylld böld. Mamma och pappa var ute och handlade mat och kunde inte nås. Vad skulle jag göra? Jag hade blivit influerad av trosundervisningen (HALLELUJA!!!!) och kom att tänka på att jag kunde ju be... Jag tyckte det var lite pinsamt (jag var då 15 år gammal), så jag låste oss inne på badrummet för att övriga syskon inte skulle se vad jag gjorde. Jag lade händerna på min bror och citerade Jes 53, där det står at "våra smärtor tog han på sig...". och bad sedan i Jesu namn att smärtorna skulle försvinna. Min bror slutade gråta, visade inga tecken på smärta, utan fortsatta att leka som förut.

Sedan dess har jag själv upplevd flera helanden och sätt andra blivit helade - många gånger.

Nu vill jag höra från dig!
Vad har du upplevt av helandeunder? Berätta om helande under du har sätt med egna ögon, ditt eget helande eller när du har bett för någon annan som har blivit helad.

11 comments:

  1. Amen! Jesus gör under idag!!
    Jag kan berätta om ett helande för ca 6 år sedan.
    Jag hade haft problem med mensvärk redan från 14 års åldern. Jag fick alltid åka hem från skolan, och brukade skrika av smärta. Mina föräldrar som inte visste att det var mensvärk, trodde att de behövde åka in till akuten med mig. Det hände också att jag spydde..

    Men så är det ju så som det står i Jesaja 53 att Han (Jesus) tog våra smärtor på sig, och att Kristus friköpte oss från lagens förbannelse (som det står i Galaterbrevet 3:13)
    Ja, den smärta och sjukdom som kom in i världen genom syndafallet, friköpte Jesus oss ifrån. Vi behöver bara ta emot det som Han redan har gjort för oss på korset.

    Så på ett ungdomsmöte på den tiden då Remi var ungdomspastor, i slutet på lovsången, fick Remi ett kunskapens ord om att det fanns någon som hade problem med mensvärk, och eftersom att alla redan lyfte händerna, så vågade jag också göra det. Jag kännde som att elektrisitet gick igenom mina upplyfta armar. Och efter det mötet så var jag helad!!
    Fortfarande så känner jag inte av någon smärta!
    Jag smörjde också kompis med olja som t.o.m åt tabletter för att slippa mensvärk, och hon blev botad och behöver inte längre sina tabletter.

    VILKEN MÄKTIG GUD VI HAR!

    /Esther

    ReplyDelete
  2. AMEN!!
    Fantastiskt härligt att läsa. Gud är såååå god!

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Amen Remi!

    I´ve seen many healing miracles when we had the church in the USA. But I´ll never forget what happened to me one day when I was on the way to work in Iceland.

    It was a week before we had an easter-conference at my church and there I was supposed to be singing, dancing, playing in a drama and helping out with more stuff. I was walking from the bus stop to my work a bit earlier than I could get inside and slipped on the way and twisted my ankle. As you could believe I was very frustrated because a badly twisted ankle would stop me from dancing and playing in the drama at church and it was already beginning to swell. So I managed to walk over to the closed doors and there I called out to God. I started by rebuking the devil and telling him that there was no way that he was going to stop me with this little trick. I said to God that I knew he could heal me and thanked him that he would take care of this. Then I ended my short prayer by telling the devil to get out of my way and thanked God for helping. (To be honest I usually didn´t pray like this but in this situation I was really frustrated) And thank God the swelling went away IMMEDIATELY and it didn´t come back at all that day or any day. And I danced and sung and played at the conferance that turned out to be simply amazing!

    So Hallelujah Jesus still does miracles for the ordinary person still today!

    God bless!
    /Tanja Rós

    ReplyDelete
  5. Halleluja, Remi! Jeg blir bare så glad av dette herlige innlegget. Gud er bare god mot meg, ja han er bare god....

    ReplyDelete
  6. Thank you Tanja for sharing your testimony!
    GOD BLESS!
    /Remi

    ReplyDelete
  7. Thank YOU Remi for writing all these blogs. They are really so inspiring to read!

    And just to add then about an hour ago my friend came home and had had this bad headache most of today so I sat her down and got another friend to come. We prayed for her and hallelujah God is so good! :) The headache was gone by the time we said AMEN!!! Praise be to God!

    ReplyDelete
  8. Helande har alltid varit min passion, men av någon anledning har jag tappat det sedan jag flyttade till Uppsala. Jag säger inte att det har någonting med staden eller församlingen att göra, utan konstaterar bara att det har blivit så. Jag bad för alla som kom i min väg, nästan...

    ReplyDelete
  9. Hej Hanna!
    Ett bra förslag är att börja - på nytt igen. Allt man tappar kan man plocka upp igen. Sen så tror jag inte alls att du har tappat det. Det är nog där lika starkt som förr. Det ända du behöver göra är att börja be för sjuka igen. Då kommer du att upptäcka att det flödar som det har gjort tidigare.
    Gud välsigne dig!
    /Remi

    ReplyDelete
  10. Jag var i citykyrkan i stockholm på ett mirakelmöte. Jag hade hörde att man helar folk där i Jesu Kristi Namn , och jag var i desperat behov av helade från en åkomma som jag hade. Jag led åderbråck och urinrörsförträngning eller va man nu ska kalla det. Pastor Stefan bad över mig och förmedlade den Helige Ande över mig. Jag kände mig varmt och kände en vibbrerade energi komma över mig, och jag höll på ramla okontrollerad, men det fanns folk bakom som tog emot mig. Efter bönen gick jag och satte mig. Jag kände mig så lycklig efter denna händelse utan sätta fingret på va det var som hände mig efter denna bön. När jag kom hem visste jag att jag hade blivit helad i Jesu Namn den Högste läkare i hela skapelsen ! OBS ! Detta var min andra besök i citykyrkan. Nu vet jag att Jesus Kristus är Herre överallt som existerar ! Jag är för evigt tacksam för hans helade kraft som verkar så fort man öppnar sitt hjärta för honom och välkomnar honom som sin Herre ! Amen !!!

    ReplyDelete
  11. kighdf duhydun ugvtdyfuf

    ReplyDelete