Wednesday, February 18, 2009

Oppdal väntar...

Idag kommer jag att förbereda mig inför resan till Oppdal. Oppdal Kristne Senter, med Pastor Geir Morten Rogstad, arrangerar sin årliga ungdomskonferens, Connected ´09. Hundratals och åter hundratals ungdomar har genom åren fått möta Gud, förnya sin överlåtelse och blivit utrustad för att tjäna honom. Det är alltid underbart att möta ungdomar, tala till dem och tillsammans söka Guds ansikte.

Dessutom ser jag fram emot att träffa Geir Morten Rogstad. En underbar broder som jag har haft glädjen av att känna under några år. Det skall också bli roligt att få träffa Hans Rogstad en pastor med ett stort hjärta för människor. Personligen har jag glatt mig över den härliga gemenskap vi har när vi träffas. Hans har stått i spetsen för församlingen i många år. Han har betytt mycket för många i Norge, speciellt genom alla konferenser som de har arrangerat i Oppdal genom många år. Under många år var Oppdal en fast inslag i Pastor Ulf Ekmans reseschema. Sen är det alltid bara helt "kalas" att få tillbringa tid med Stafan Salmonson. Stefan kommer att predika under andra halvan av konferensen. Ser fram emot att lyssna till honom. Alltid så fräscht, alltid så glatt och alltid så uppmuntrande.

Jag kommer nog att tala om att att "förvänta ett mirakel från Gud!" och "Gud vill använda dig som är ung!" Detta är budskap som jag återkommer till gång på gång. Det skall bli kul och underbart att få dela detta i Oppdal.

Sen är Oppdal en naturpärla. De norska fjällen är sååå vackra. Tillsammans med min son Daniel, som åker med, räknar jag med att få njuta ordentligt av den norska vintern också.

Gud velsigne Norge!!!!!

2 comments:

  1. Är det sant??! Hälsa alla! (om nu nån kommer ihåg mig). Å, nu blir jag ganska så avundsjuk. Vill också dit.

    ReplyDelete