Thursday, February 5, 2009

Mobiliering av unga människor för Jesus

Jag har tidigare skrivit om att Gud vill använda ungdomar. Jag har nämnt hur trosundervisningen utmanade mig och gav mig redskap i händerna att börja gå och springa med Gud. Från att ha varit en kristen tonåring som älskade Jesus och längtade efter andliga realiteter, men som ändå var svag och saknade en grund att stå på blev Guds Ord stabiliteten i mitt liv. Det kom andlig styrka i mitt liv, min relation med Herren utvecklades, jag började höra från Gud, Bibeln blev levande, bönelivet blev fylld av kraft och Guds närvaro och jag började se hur Gud använde mig att betjäna andra.

Vi behöver mobilisera och jag tror Gud håller på att mobilisera en armé av unga troende som verkligen vill förändra världen till det bedre. De vill verkligen investera sina liv för att se Guds kärlek bli synlig i vår värld. Med sina gåvor och talanger kommer en ung generation att förhärliga sin skapare. Vi kommer att se dem på alla möjliga platser och arenor. I alla möjliga sammanhang och yrken kommer dessa unga och frescha kristna lysa för Jesus. De kommer garanterad att vara annorlunda än oss. De kommer säkert att göra saker på ett annat sätt. Deras språk kommer at vara helt olikt vårt. Men budskapet, livet, renheten och kraften kommer att vara det samma. Jesus kommer att genom dem beröra våra länder.

Detta måste vi be till Gud om - arbetare!
Dett måste vi uppmuntra våra ungdommar till att göra!
Detta måste vi öppna möjligheter för - att tjäna i församlingen och att bli betrodd ansvar!
Detta kommer att bli avgörande för kristendommens plats i Skandinavien de närmaste 10-15 åren.

Åter igen Gud välsigne den unga skaran av Jesus-älskande ungdommar i Skandinavien! De kommer- låt oss hjälpa dem fram!!!!!!1

/Remi

No comments:

Post a Comment